Årsmöte 2015

Årsmötet 2015 gick av stapeln den 16 april i Johanneskyrkan och följdes av en mycket inspirerande föreläsning av Sara Bäckmo, Skillnadens trädgård. Sara är i det närmaste självförsörjande på grönsaker, det hon odlar räcker till hennes fempersoners-hushåll under större delen av året.

Sara_Skillnadens_tradgard

Hon berättade entusiastiskt om hur man kan öka skörden genom planering, dra upp plantor och genom att tidigt börja odla i varm- och kallbänk. Genom att alltid ha plantor av olika slag på gång så kan hon alltid plantera ut något och fylla hål som uppstått när hon skördat färdigt någon grönsak. Täckodling med komposterbart material gör att jorden hålls ogräsfri och ger ny näring hela skördetiden.

Föreläsningen lockade till sig rekordpublik, drygt 100 personer deltog!

Skillnadens_tradgard

Styrelsen i Bodens trädgårdssällskap består nu av Monica Kolm-Sandström (ordförande), Eija Bergenstråhle, Lena Lindbäck, Stig Holmberg, Susanne Hultin Mattsson, Anette Arvesen och de nyvalda Christina Gunnari, Catrine Collin-Lundström samt Kristina Öhman-Ahlström.